Då var det dags igen...

Ingen kan ha missat SDs uttalande i somras? Om ridsport och hurvida det är en idrott eller inte. (LÄNK för er som missat). Jag blir så jäkla trött, haha, att folk aldrig lär sig! 
 
Det är inget ovanligt att möta dessa argument som ryttare, inte alls, det är så vanligt att jag inte ens orkar blir arg längre, bara så himla trött. Inte många kan ha missat Anrells uttalande när Roffe vann Jerringpriset? Vem var det som ändrade sin åsikt efter att ha själv suttit upp på en häst? Anrell, precis. Att folk aldrig skall lära sig, oavsett om det är SD politiker eller sportskribenter, ge er! För vi VET att ni aldrig skulle klara av det som vi gör varje dag, åker häst alltså... 
 
Och om det är någon som misstror, häng med till stallet då! Rid dubbla hopp och markarbetespass för Uffe så får vi se sedan hurvida ni behöver anstränga er eller inte! Jag som spelar både fotboll och rider kan utan problem dra slutsatsen att ridning kräver minst lika mycket ansträning som fotboll, inte på samma sätt dock. Precis lika trött som jag kan vara efter 1,5 timmas fotbollsträning, kan jag vara efter 1 h med Ulf på marken. Precis lika svettig som jag kan vara efter en fotbollsmatch på 90 minuter, precis lika svettig är jag efter 2 minuter inne på en tävlingsbana. Precis lika anfådd som jag kan vara efter en tuff intervall träning, precis lika anfådd är jag efter ett intensivt dressyrpass. That´s a fact! 
 
Anledningen till att jag tar upp detta igen är för att jag tycker det borde uppmärksammas mer. Vi borde ge svar på tal oftare. Jag har lärt mig att att inte ta någon skit, det borde ingen göra. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda 17 år och rullstolsburen

Åh så fin häst!

2013-12-20 @ 21:23:48
URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0