Resultat Munka-Ljungby dag 3

 
| 115 cm | A:0 | 16 fel | 
Ja, detta var utan tvekan meetingets sämsta runda. Och inte från Lillens sida, han var lika jämn och fin genom hela meetinget med undantag för första rundan där han var lite mer på. Jag red som en kratta denna klassen. Satt och backade in på varenda hinder, vågade inte rida på som jag gjorde i fredagens klass. Kom på mig själv att vara allt för hård i handen gång på gång, fattade inte varför. Lillen var iallafall super, som vanligt, och gjorde sitt bästa trots att han säkert inte fattade vad hösäcken på ryggen höll på med. Haha! Så med Lillen är jag supernöjd, och man märker att han inte direkt tycker det är högt, han hoppar på samma sätt som om det vore 1m. Därför skiter jag i resultatet, vi ÄR redo för 120 om jag bara kan hålla mig på mattan. Kan tänka mig att vissa satt där hemma och tänkte "Ha! Så fort det blir 5 cm högre så river han hela banan, vilken häst hon har hittat". Men jag skulle snarare säga att det var jag som rev hela banan medans Lillen faktiskt hade riktigt fina språng när vi väl kom bra! 
 
Men så är det ofta svårt att komma in i ett bra flyt när man börjar banan med att riva de två första hindrena. Jag hade massa motviation att satsa eftersom det var en tidshoppning, men jag tog bara en enda planerad sväng. Det var också en besvikelse, att jag inte höll mig till planen. Men så måste man också anpassa efter känslan, och då fick det bli som blev. Nyttig runda för mig, att inse att det inte går att sitta och hålla och hålla, utan att jag måste rida fram till hindrena, i balans, men absolut inte börja fiffla med tyglarna framför hindrena. 
 
Kolla i HD :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0