Resultat Munka-Ljungby dag 1

 
Har redan gått igenom mina rundor lite kortfattat från denna dagen tidigare, men det är en helt annan sak att ha det till film! 
 
| 105 cm | A:0/A:0 | 8 fel fas 1 |
Som ni säkert ser så var väl inte resultatet vad jag hoppades på, inte in 105cm klass iallafall. Men det var första gången på såhär stor gräsbana, men fina hinder och mycket som hände runt om. Lillen kändes inte direkt spänd, men han var PIGG. Jag var väl lite väl passiv. Lite mycket av/på ridning resulterade i en Lillen som tyckte att han hellre skötte saker och ting själv. Blir ett bakbenspet på hinder nummer 4 som jag faktiskt lägger på Lillen. Något jag sällan gör, men 105 skall han bannemig kravla sig över om vi inte kommer helt bananas.Det gör vi däremot på hinder nummer sex. Ett sketet räcke som jag vill trycka av han stort på. Istället för att bara sitta kvar och låta hindret komma så är jag lite väl djärv. Han tar ett pyttelitet extra galoppsprång och vi tar med översta bommen. Ryttarmiss! Lillen blir ganska förbannad på mig efter det, haha, man ser det inte på filmen, men man kan säga att han inte gillar att riva. Han drar av ett ganska rejält bocksprång. ;) 
 
| 110 cm | A:0/A:0 | 8 fel fas 2 |
Bestämde mig för att vara tuffare mot honom i denna klassen. Inte sitta och fisrida utan ska jag ta tillbaka honom så får jag inte lätta bara för att han stretar emot. Mer konsekvent ridning helt enkelt! Resulterade i en fin nolla i grunden. Och eftersom jag inte ser någon mening med att rida en lugn omhoppning i en LB så satsade jag lite. Kommer flackt på första räcket i omhopp, river det. Gör en bra sväng efter andra i omhopp, där var han med! Han är rolig Lillen, för han drar på så in i när det är omhoppning, haha. Ett missförstånd som liknar det i första klassen sker på det tredje hindret, och sedan samlar jag ihop oss och avslutar riktigt, riktigt bra! Kul med första nollan i grunden i 110 också! Och som jag och Ulf sa, nu har jag testat en omhoppning på honom, nu vet jag vad jag ska göra nästa gång! 
 
Det jag gillar med Lillen är hans attityd! Han säger aldrig nej, han försöker alltid även om jag sätter oss i lite halvdana situationer. Dessutom är han så söt! Han gillar inte att riva (kolla på hans svans), han har lite att säga till om liksom. Till exempel om jag är för obalanserad efter något språng, då blir han sur! Eller när han blir sådär busig mellan hindrena och sänker huvudet och bara drar på, haha. Nä, han är för jäkla go! 
 
Tips: Kolla filmen i HD kvalitet, det ställer ni in på kugghjulet längst ner till höger. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0