Hejsan svejsan

 
Jag lever och mår bra, lite trött, men vafan. 
 
Är nu inne på tredje dagen på min praktik plats nere i Munka. Kom ner ganska sent i måndags, så första riktiga dagen var väl egentligen igår! 
 
Vad får jag göra då? De dagliga rutinerna, dvs: Morgonfodring, kvällsfodring etc. Även stallskötsel som sopning, packa hö, göra foderhinkar, fylla på vatten i boxar och i hagar osv. Har inte behövt att mocka än, utan det gör Lotta och så sköter jag det andra. Flyter på väldigt bra! Sedan har jag fått rida, har än så länge fått rida "Winnie" och "Blixten" (bilder: Se instagram, fannykargede). Winnie ett 4 årigt sto, superfin! Och Blixten, 5 åring som ska matchas mot Falsterbo. Har på 2,5 dagar lärt mig mycket, väldigt mycket om framförallt unghäst ridning, men också sådant som jag kommer ta med mig till de äldre hästarna och framförallt väldigt mycket jag måste tänka på i min egen ridning. 
 
Bor tillsammans med familjen i deras hus på gården, så himla trevliga och varma människor. Trivs jättebra! Nu ska jag försöka få lite plugg gjort, jajamän, inte fan tycker lärarna att vi ska slippa det... 
 
Som sagt, Instagram rekommenderar jag stark om ni vill ha bättre koll! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0