Såhär i efterhand...

 
... när jag avreagerat mig och tänkt igenom saker och ting så tänkte jag bara klargöra ett och annat. 
 
Angående mitt rage inlägg om skolan, så vill jag bara nämna att det finns 4 lärare på skolan som är helt underbara och som är den en av anledningarna till att jag inte funderat på att byta skola.
 
Jag vet att det var folk som undrade varför jag inte bytt skola tidigare om skolan är så dålig, och om jag inte ska göra det nu. I början var inte skolan såhär dålig, den var inte fläckfri, men vilken skola är det? Och nu när jag gått halva min gymnasietid tänker jag inte gå om ett onödigt år. Ni som går i tvåan vet varför, och ni andra lär ju få känna hur det känns att gå i tvåan om några år.
 
Som många uttrycker det, i ettan är det fullt med nya intryck och det mesta är roligt. De kurser man läser är inte jättekomplicerade och i tvåan ser man inte riktigt ljuset i tunneln, det är ett sådant där tungt år med massa kurser och annat som man ska ta sig igenom. Många ämnen läser man klart i tvåan, idrott och engelska är två exempel. Jäkla synd att skolan inte erbjuder mer Engelska, har lätt för det och tycker att det är kul. Men så är det några extra timmar som försvinner och man får ett rätt gött schema i trean. Dessutom är känslan av 1 år kvar till frihet rätt okej! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0