Resultat dressyr KM 2012

 
Hejsan! Hann verkligen inte sätta mig och blogga igår... Hade lite "kalas" (haha) för en kompis hemma hos mig så det var full rulle. Kändes halvbra att slänga in ett dåligt formulerat mobilinlägg med, så lät det vara. 
 
NU till något roligare :D 
 
Idag var det Dressyr KM på klubben, samt dressyr omgången av Silverhästen. (En kombinationstävling med dressyr och stilhoppning). Eftersom det var några riktigt fina ekipage med så hade jag inga höga förhoppningar, men gick in med inställningen att höja mina % från senaste gången. 
 
Har en ny metod nu på dressyrtävlingar. Han blir seg och jäklig inne på banan, och brukar vara superfin på framridningen. Därför har jag prövat en ny grej de senaste, jag rider inte fram med sporrarna utan sätter på dem precis innan jag skall in på banan. Det har funkat superbra och han har börjat hitta lite mer bjudning även innanför dressyrstaketen! :) Dock är han lite jobbig på framridningen, han vill inte riktigt ställa sig och ignorerar skänkeln, så där får vi träna. 
 
På banan var han fin, jag gjorde bra vägar, kunde varit noggrannare med hörnpasseringarna, men han var som sagt inte riktigt mjuk i sidan idag och spjärnade emot litegrann. Missade på övergången mellangalopp-arbetsgalopp-arbetstrav i vänstergaloppen, där har han strulat det senaste. När jag skulle minska galoppen från mellan till arbetsgalopp saktade han av till trav istället, ingen katastrofgrej men ett störningsmoment för mig eftersom jag vet att vi kan det. I högergaloppen var det nära att göra likadant, men förstärkte med sporren så då gick det bättre. :)
 
Fick 6or,7or,8or och inte en enda 5, inte mitt bästa resultat men absolut bra! :D Slutade med 198 poäng och 68,28%.  Detta ledde till en andra placering i KM, de ni! :D 
 
Själva KM prisutdelningen kommer ske på Årsmötet eftersom rosetter och pokaler inte var beställt, men fick en liten blå rosett iallafall. Min duktiga gris <3 
 
Tänka sig, att nu har jag vinst i KM för kategori C,B och D i hoppning, tvåa i storhäst i hoppning och tvåa i dressyr för D-ponny. Gött år! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0