Dressyrträning på G

 
Hello!
Onsdagar betyder vanligtvis hoppträning, men inte idag! Ulf är på tränarutbildning så då ska jag träna dressyr istället! Passande med tanke på att vi ska delta i dressyr KM på Söndag. :) 
 
Ska träna för Annika Kroon, som jag tränat lite från och till för i ca 4 år. Har inte ridit ett enda dressyrpass för tränare i år, så det lär ju bli kämpigt, men det gillar vi! Ska fråga om jag inte kan få rida igenom LB:1an för henne också, kan vara nyttigt att få lite tips till på Söndag. Skönt att slippa rida utomhus i mörkret också... -.- 
 
Annars är allt bra, lite halvt panik med skolan bara. Det är jäkligt tufft att hänga med, och ska till och med antagligen hoppa av en kurs som inte kommer ge mig full behörighet i Naturvetenskapen. Faktum är att det känns som en lättnad, kommer bli så skönt att få slippa det. Har inte svårt för skolan egentligen, men förstår mig verkligen inte på detta ämnet och så adderar vi en skitdålig "lärare" på det. Ja, ni fattar ju! Min prestationsångest har gjort att jag mått riktigt dålig ett tag, och när läraren även beter sig som en jäkla 5 åring så sätter jag stopp. Får hellre höga betyg i de andra ämnena och mår bra än att lägga ner mycket tid och energi på ett ämne jag knappt har G i. Och neeej, det handlar inte om något kärnämne, så det är ingen katastrof någonstans. ;) 
 
Nä, ska ta och byta om nu och packa fotbollsgrejerna med dessutom, åker på fotbollsträning direkt efter dressyrträningen. Ha det! :D 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0