Dagens resultat!

 
Vart ju klubbhoppning idag på klubben! Andra delen av silverhästen (stilhoppningen) gick i LC, och sedan startade jag även en 110. 
 
Stilhoppning | 90cm | 4 fel | 50p 
Helt okej runda, inte den bästa rundan, men ja, okej. Kom lite nära en oxer, som han rev. Riktigt onödigt och kändes som att både han och jag är alldeles för naiva på småhöjderna. Men jaja! Stilpoängen är jag inte nöjd med, fick bara en 6a på min sits som jag ALLTID haft en 8a på i år. Lite konstigt, men det hänger väl mycket på domarna... Sedan är 50 poäng lite snålt med tanke på rundan tycker jag även om den bara KÄNDES okej. (Såg fint ut från sidan). Jaja, jag lever fortfarande på stilhoppningen som Lena Berggren dömde, DÄR stämde poängen överrens med rundorna på samtliga ekipage. 
 
Clearround | 110cm | felfri 
Satte lite mer tryck i honom till denna rundan, såklart! Han kändes lätt och fin på framhoppningen och sedan lät jag honom vara lite inne på banan. Plockade inte så mycket utan prövade det som Ulf tyckte att jag skulle göra. Det kändes bra även om jag inte fick till alla avstånd till 100% som jag annars vill göra. Kom lite nära en oxer, men det räckte att jag rätade upp mig lite extra så skuttade vi över lätt som en plätt. Gött att få en nolla i kroppen även om det inte var en riktig LA bana. Inga kombinationer etc. Var ju dock två linjer, varav en böjd och sedan oxrar på diagonalen som vi haft lite problem med. Kändes iallafall lekande lätt! 
 
Blev btw sammanlagt trea i Silverhästen, halvnnöjd med det kanske, men vi kör igen nästa år! :D 
 
Har filmer på båda rundorna, så de kommer ut så fort jag fått dem. :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0