Änglahoppet dag 2

 
Vaknade i morse och hade världens konstigaste känsla. Trodde inte på mig själv, inte på Pompay och ville knappt åka till Borås och starta idag. Efter gårdagen kändes en debut i LA+5 nationellt förjävligt, och när jag såg banskissen på equipe bidrog inte det direkt till någon positivare känsla. Idag var det betydligt svårare. 
 
På något vis släpade jag mig till stallet med en helt annan inställning. Var riktigt arg, haha! Från att sitta och lipa vid frukosten med en morsa som inte riktigt visste hur hon skulle reagera till att bara bestämma sig är väl en egenskap jag besitter, haha. 
 
Idag var vi där i god tid, hann se 20 c-ponnyer och banan var inte lika skräckinjagande irl, utan den såg riktigt trevlig ut! Medan jag går banan så kommer Ulf, och jag hinner diskutera den med honom samt se två ekipage. skönt att han var där, fyfan vilken lättnad det var. 
 
| La+5 (115cm) | bed A:0 | nationell | 4 fel |
 
Framhoppning
Somsagt så vart jag riktigt revanschsugen trots allt och var nästan lite irriterad och arg på Pompe. Omvandlade det till en förbaskat bra framridning, där jag hittade lite nya sätt att få honom fokuserad. På framhoppningen hade jag Ulf i mitten, vilket var väldigt sönt. Fine, mamma funkar, men hon ser långt ifrån allt som Ulf ser. Det enda han ville var att jag skulle ta tag lite tuffare i högertygeln eftersom han bet sig fast lite där, och när han väl släppte hoppade han avslappnat och superduper lätt. Hoppade räcket på maxhöjd, och oxern lite bred men inte maxad. Flöt himla bra! Men det gjorde det även igår... 
 
På banan 
Ulfs ord om banan var att kommer du igång bra på ettan och tvåan, så är resten inga problem. Och visst, så var det! Hindrena kom snabbt ur sväng, på serpentin, första kombin var normalstor (6,30) och andra rätt stor (6,50). Trippelbarr var med, en lååång distans till ett räcke med 15 m till samma oxer som han stoppade på igår. Med andra ord en riktigt maffig bana, bland de mest tekniska jag hoppat skulle jag tro. Tar alla svängar jag planerat, var ju ändå en A:0 och jag är inte feg, svängde upp hyffsat snabbt på trippeln, givetvis biter han fast lite i bettet som han gjorde på framhoppningen, hinner inte lossa honom och han tappar höjd, längd och bakben och vi får med oss bakbommen. Men resten helt felfritt! :D Underbart att komma ut från banan med en BRA känsla, en nöjd Ulf och en 115 debut med en enda onödig rivning och inte ett stopp! För resten var så bra som vi två kan få till det! 
 
Här har ni banskissen!
 
Alltså, från 5 AB red jag innanför 7an och 9B till 6an.
 
Underbar känsla att det gick att vända allt det negativa från igår och i morse. När jag gick banan funderade jag på om jag ens skulle komma till hinder nummer fem, haha! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad roligt!! :D

2012-11-01 @ 19:08:55
URL: http://www.loewen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0