3 av 4

 
Shit! Känns som det var igår jag var på väg mot Tandis för att dra min första tand, fast det var för två veckor sedan!
 
Idag drog jag ut den tredje tanden, båda tänderna på den övre käken är borta, men skall även dra på underkäken. Det gick ganska bra, tog lite längre tid denna gången däremot. Jag tycker det är himla fascinerande att dra tänder, faktiskt! Det som är jobbigast är bedövningen, den kan göra lite ont, speciellt om man tar den i "gommen" och den kommer åt lite nervsystem. Annars är det som ett vanligt stick, kanske värt att nämna att jag inte är det minsta spruträdd.
 
Däremot spänner man sig omedvetet, även om min hjärna chillar så går kroppen lite bananas, så man blir lite shaky. När tanden sedan ska dras ut så känner man ingenting, jag hör bara hur det knakar och det är det som jag tycker är så himla kul. Att det egentligen borde göra så j*vla ont, men det känns inte överhuvudtaget. Tandis får liksom tala om för mig att nu, nu fick jag ut den! Märker det inte ens. Känner mig väldigt cool med som går dit helt själv och bara "Tja, ska vi dra igång?". Litar på att tandis sköter sitt jobb, så jag är inte nojig. Sedan ligger jag bara där helt lugn,är nog deras enklaste patient. Om man jämför med många andra! :P
 
Det enda som är jobbigt är nu efter, man blir lite konstig i huvudet av bedövningen (även om den sätts i tandköttet) och jag kan bli lite febrig och kallsvettas. Därför ska jag stanna hemma och vila upp mig lite inför ikväll. Har ägnat någon timma åt plugg, får panik när jag  missar massa lektioner... Och om ni inte förstått än, så ska jag alltså få tandställning. Både uppe och nere. Den övre sätts in på måndag, lagom inför greva och allt. :( Kommer leva på soppa hela helgen, och missa julbordet :'(
 
Ska berätta en rolig sak sedan med, inte många som får uppleva det jag ska få vara med om idag, de ni! :D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0