Träningsschema

Blev precis klar! Har suttit med Sessans och Pompes träningsschem i ca 1,5h. Har planerat tävlingar, lagt upp träningspass och fått en väldigt bra översikt över juni och juli månad.

Tycker det är jätteviktigt med träningsscheman, såväl som för hästen och människan. Extra viktigt om man som jag, ska på ett meeting i slutet på Juli och har flera hästar som ska startas. Att ha koll på veckorna och tävlingarna innan så att man inte pressar hästen för mycket eller för lite.

En annan anledning till att jag gör det är för att jag ska visa Pompe och Sessans ägare mitt upplägg, och att man kan diskutera igenom det tillsammans. Man ska känna sig trygg med att lämna iväg sin ponnyer, inte osäker på om de busrids eller inte får den motion de behöver för att maxprestera. Jag vill att det ska kännas seriöst, och jag lägger stor vikt på att ha en bra kommunikation och att Madkullen har koll på vad som försiggår. ;)

I juni och juli ligger fokus mycket på att bygga upp ryggmuskelatur, jobba i låg form och få ordning på undertrampet, speciellt på Pompay. Han skall ridas mycket i backarna, tömköras, bom och cavalettiövningar och såklart även tränas för Ulf. Sessan ska jag få lite ordning på i dressyren, träningar för Annika Kroon ska bokas in och målet är att få henne att jobba lite mer med ryggen och inte bara knäppa av i nacken. Två tävlingar är inplanerade, en lokal LC/LB och en regional LB/LA för Pompay, och nästan samma för Sessan, hon hoppar bara inte LAn. Sedan är det meeting i Varberg som börjar 20 Juli.

Nu kör vi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0