Man blir mörkrädd

Fine, kan lika gärna inleda detta inlägget med att säga: Ingen är perfekt, jag har själv blivit arg och missnöjd, skällt på mamma etc etc etc. Alla har säkert gjort det någon gång, och har du inte det, grattis! :)

På många utav tävlingarna det senaste har jag sett så sjuka saker att jag undrar vem som uppfostrat ungarna. Senast var i Nääs när en tjej efter att ha fått ETT stopp i grundomgången hoppar av sin häst, tar den hårt i munnen och säger "Jag hatar dig" till sin ponny. Därefter lämnas ponnyn över till mamman som står knäpptyst brevid och ungen springer argt iväg. Vad är det för jäkla beteénde?

Likadant när en annan tjej, som också fått något ynka fel i grundomgången galopperar iväg efter att ha släppts ut från banan. Likadant där, vad är anledningen till att göra så?

Såklart har jag som jag skrev också varit arg och besviken, jag har dock inte låtit det gått ut över min ponny. Känner jag mig arg, då hoppar jag hellre av ponnyn, låter mamma gå iväg med honom, sätter mig i bilen och är arg en stund och efter det är allt som vanligt. Ingen skada skedd. Dock händer detta inte lika ofta längre, dels för att jag sällan behöver vara besviken och för att jag kan hantera det på ett annat sätt.


Kommentarer
Postat av: Angelika

Ja, nu när spöreglerna på banan har blivit tuffare så ser man istället när folk sitter och slår hästarna utan anledning när man rider fram..

2012-05-03 @ 10:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0