Glada hestar

Haha, det märks att ridskolehästarna har summerfeelings de med!

Idag på APLen fick de gå i den stora sommarhagen, de har ioförsig gått där några dagar innan men ändå. De vart glada iallafall! Hade stora problem med att hämta in dem till ridning, tog ca 30min att få in Riddaren, haha!

Prövade att rida honom på D-ringat och remont, i vanliga fall går han på Pelham och det känns sådär. Han är inte ett dugg känslig i munnen på pelhamet dessutom, några ridskoleår med ungar dragandes i munnen sätter sina spår...

Han funkade kanonfint på remonten och det "vanliga" bettet. Han blev mycket känsligare för sitsen och vikthjälperna och det räckte med ett lätt kram och en tillsittning i sadeln så saktade han av. Självklart var han fortfarande lite stark, men hellre stark på det bettet än på Pelhamet... Funkade även superfint i hoppningen, grym B-ponny det där!

Nu skall jag bort till stallet och skritta ut Sessan och efter det skritta en annan ponny med. Blev tillfrågad igår om jag vill tävla och träna denna kanonfina ponny, och det sa jag självklart ja till. Så skall sätta mig på honom idag, hoppa CR imorgon och om allt funkar bra mellan oss skall vi ut och tävla den 20 maj första gången. Spännande och såklart väldigt, väldigt roligt att bli tillfrågad! :D

Sessan :')

Kommentarer
Postat av: Veronica

Söt bild! :)

2012-05-07 @ 17:56:38
URL: http://mistylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0