Utvärdering

Tänkte dra igång en ny grej, nämligen en utvärdering utav varje tävlingsplats. Alltifrån servering och banbyggnadtion till underlag och planering. Jag tycker att det är jätteroligt att läsa andras utvärderingar, så jag hoppas ni uppskattar detta inslaget ;)

Plats: Kungsbacka RK - 24 mars - Regional elitomgång.

Tävlingsbanan

Underlaget var vanlig sand, det höll helt okej dock lite djupt på sina ställen. Föredrar fibersand, speciellt nu när man är bortskämd med att ha det på hemmaplan.

Banan var knixig. Inte de lättaste svängarna och jag fick tänka till lite extra när jag gick banan. Dock funkade Pompay bra på den då det inte var så långa distanser, han dör lätt då. Lennart Lindelöw var banbyggare.

Hinderparken var fin och i klassisk stil, inget speciellt utstickande. Lite svårigheter med "bockar" samt en vattenmatta. Det är dock inget hästarna borde reagara speciellt mycket på den nivån. :)

Framhoppning och Framridning
Det största pluset med KRK är att de har tre ridhus. Det var alltså ett ridhus för framridning och ett för framhoppning. Aningens kort tid inne på framhoppningen. Jag gillar att kunna skritta lite i mellan varven och inte bara hoppa gärnet. Helst ta några språng, skritta två minuter och sedan ta ett avslutande på räcket. Det fanns det däremot inte tid till.

Framridningen hade en tendens att bli fullsmockad, dessutom hade inte ens ryttare på elitnivå koll på de klassiska framridningsreglerna. Att skritta i bredd på spåret är tydligen okej när man tävlat SM? ;) I övrigt inget att klaga på eller lyfta fram.

Anläggningen i övrigt

Gillar KRK just för att det är bra förbindelse mellan parkering, cafeteria, läktare, bana och framridning/hoppning. Det flöt på bra under dagen, dock lite halvbra kommunikation stundvis mellan framhoppning och framridning. Vet. besiktningen var smidig, däremot anlagd helt bananas. Var tvungen att passera en del av kön för att kunna ta mig till transporten, lite svårt när man har hingst. ;)



Kommentarer
Postat av: Hanna

sv: okej, tack för snabbt svar, skolan i borås är ju lite större än vår som är ganska nystartad. Men jag tror all skit beror på rektorn, hon är hel knäpp och vad nån än säger så har de fel. Hon typ trycker ner oss elever något sjukt.. Kanske ska flytta till Borås då :P

2012-03-28 @ 17:12:41
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0