Bodybuilder

Hur tränar du honom så att han blir så fin i kroppen? :)

Variation och mycket klättring i skogen kombinerat med en anpassad foderstat. Jag rider upp för branta backar 2-3 gånger i veckan, galopperar mycket ute och sedan jobbar jag mycket med bommar på ridbanan. :) Jag ser dessutom till att han har bra med kött på benen, han är lite svårfödd så matar honom med mat (a).

Något nytt som jag inte prövat innan är att byta bett. Rider nu på 3-delat Eggbett, Kimblewick och Novabett. Tycker det har blivit jättestor skillnad på honom, och då har jag inte hållt på med detta speciellt länge. Med Kimblewicket blir han mycket "bärigare" och får luftigare och rundare gång och språng. Detta har sedan smittat av sig till mitt vanlig bett, eggbettet! :) Tror att detta kan sätta en del goa muskler på ryggen!



Kommentarer
Postat av: louise :)

min häst har också blivit mycket finare på kimblewick, hon vågar ta för sig mycket mer och blir jättebärig och fin, och nu får jag samma effekt på alla andra bett jag prövar :D innan var hon jättekänslig och försiktig, vågade knappt komma ner med näsan och jobbade inte alls lika bra med ryggen som nu, härlig känsla! :)

2012-03-12 @ 16:33:51
URL: http://equosteam.blogg.se/
Postat av: My

Han är så grymt fin! Snygging... =)/M

2012-03-12 @ 20:10:20
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Det är mycket bra tips.

2012-03-13 @ 23:44:27
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0