Markarbete 5/3


Hoppas ni ser vägarna, orkade inte göra flera olika bilder ;)

Jag red först över de upphöjda cavalettisarna, red som på ett voltspår där bommarna inte låg. Jobbade lite med att flytta hans bogar samt lite tempoväxlingar. Varierade med att rida lätt över bommarna och stå i lätt sits. Gjorde detta i båda varven.

Efter det red jag på en oval volt över ett 60cm räcke på medellinjen. Där hindret inte var jobbade jag mycket med att sätta galoppen samt med tempoväxlingar. Lade även till travbommarna innan och efter. Gjorde detta i båda varven ;)

Till sist gick jag in på S-bågen och hoppade. Red först över travbommarna, fattade galopp och hoppade S-bågen.
Det var ca 22m mellan hindrena. Red även på en diagonal linje över hindret på medellinjen :)

Pompe var så jäkla fin, red på Kimblewicket och då blir han så himla rund och reglerbar. Jättebra som omväxling! I slutet lade jag upp ett räcke på 1,05. Första gångerna var han jättelat och vi kom helt hajkontajkon, sedan väckte jag honom lite och då fick vi till ett så himla bra språng att jag var jättenöjd efter det så då travade jag av, haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0