Liksidig

Eftersom Sessan är så oliksidig just nu jobbar jag mycket med att få henne mer liksidig.

Hon vill inte ta något stöd överhuvudtaget på högertygeln, utan jag får lura mig till ett stöd genom att nästan släppa stödet helt på vänstertygeln i form utav ständiga lättningar.

Något jag också gör är att jag rider henne felställd i högervarvet, alltså ställd åt vänster. Detta funkar bara bättre och bättre.

Skall bli kul och se om hur hon är om någon månad, om hon lättat upp då eller om hon inte ändrat sig överhuvudtaget. Jag hoppas på det förstnämnda såklart! ;)

Hon vill somsagt inte ställa sig i vänstervarvet, ser sjukt groteskt ut på bilden, haha!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Pytzan har också svårt att ställa sig till vänster, men när man väl rider ett riktigt dressyrpass i paddocken så kan han ställa sig. Men inte när man rider ut. Det är som att rida en tegelsten;)

2012-03-05 @ 08:07:47
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0