Det finns bara en Gris


Något jag kan störa mig på väldigt mycket, är när "folk" börjar kalla sina hästar det som jag redan kallar Pompay!
Helt plötsligt heter nästan alla hästar i stallet Grisen... Och det finns egentligen bara en gris, och det är Pompe. ;)

Nu är vi nere på dagisnivå i snacket och åsikterna, lite "det är min hink, inte din". MEN jag är så satans trött på folk som 24/7 skall härma det andra gör. Är det inte bara så pinsamt? Speciellt när man blir "påkommen". Haha! Känner att jag låter som en barnunge, men jag klarar bara inte av att personer härmar namn, bloggar, outfits. Jag skulle inte göra det själv.

Att söka inspiration från någon annan är verkligen en helt annan sak jämfört med att kopiera rakt av. För att jag skall kunna vara helt stolt över något jag gjort, vill jag ju kunna tänka att "detta har JAG kommit på helt själv!". Att söka inspiration är som sagt inte samma sak, det är copycatsen jag vill komma åt ;)

(Givetvis får ni kalla era hästar vad ni vill, ville bara ha ett tydligt exempel)


Finns bara en gris ;)

Kommentarer
Postat av: PATRICIA

haha "grisen", va gulligt ;)

2012-03-13 @ 18:06:35
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Josephine Sjögren

Haha vilket gulligt namn! Jag brukar kalla ''min'' häst för Åsna.. :) För ibland ser han ut som en åsna!

2012-03-19 @ 06:48:14
URL: http://dressyrkompis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0