Om Hampus

Detta inlägget är länkat genom bilden på Hampus i sidomenyn.

Hampus ägs och tävlades innan utav familjen Andrén och är en 12 årig New forest korsning (kat.C). Jag blev tillfrågad om inte jag kunde tävla Hampus nu under sommaren, och det var något jag verkligen inte kunde tacka nej till!

Jag lägger bilden i sidomenyn på honom endast för att jag hela tiden får frågor om vem han är, och varför jag rider honom. Det kommer underlätta för både mig och er det här ;)

Jag har ridit honom nu i ca en månad skulle jag tro! Det är en ponny man får behandla med lite eftertanke och hela tiden vara kompis. Ju argare man blir på Hampus, desto argare blir han tillbaks. Enklast är därför att hela tiden vara schysst och lugn mot honom, då blir man bemött på samma sätt. (Om inte tusen gånger mer).

I ridningen är Hampus en klippa! Han är inte lätt, men han är fruktansvärt ärlig om man rider honom rätt och inte slappnar av. Han har fina tävlingsmeriter upp till minst LA och är en rutinerad ponny som vet vad som gäller, i omhoppning är han svårslagen! Han är fint grundriden, men behöver dammas av lite i dressyren och helt enkelt finputsas lite där. ;)

OK, det var inte världens bästa redovisning av Hampus, men ni har säkert fått en hum om vem han är och varför han får den fina äran att ta upp en bild i sidomenyn. Skulle ni ändå undra något är det inga som helst problem att fråga!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0