Och regnet bara öser neeeer

 
Fast det gör inte så mycket, att de regnar alltså, för jag hann rida alla tre, packa och putsa innan det började vräka ner. Åskar gör det också... 
 
Hampus red jag en 45 minutrare med, lät han galoppera på lite i uppförsbackarna och han låg på ganska bra! Imorgon får han en hyffsat lugn runda ute på grusvägarna tror jag. :) Sessan red jag en skritt på, kollade av läget med henne och hon verkade lugn och harmonisk. Precis som jag vill ha henne! Pompay red jag ut i 40 minuter och kombinerade uteritten med dressyr. Han var mjuk och följsam, lyssnade fint och kändes riktigt fräsch. Lät honom sträcka ut lite i galoppen utan att för den delen släppa honom. 
 
Nu står Pompay inne, och Sessan ute. Finns en ledig box inne OM jag hade velat stoppa in henne, men hon är så van att gå ute att det spelar ingen roll. Dessutom är det bra, för då är hon inte riktigt lika explosiv på banan som när hon har stått inne, när hon stått inne är hon som en tickande bomb! Enda negativa är väl att jag får lägga extra tid på henne på morgonen, men det är det såklart värt! 
 
Nu ska jag fixa en toast och chilla framför TV och dator en stund, hörs imorgon! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0