Resultat + filmer Princess

 
Sessans första meeting, första tävling på gräsbana och ja, hon har nog inte gått på så stor och fin bana som nu i Varberg. Dock är hon en klippa och de fel vi drog på oss beror till 90% på att jag släpper iväg henne helt enkelt. 
 
Kval 1, LB: 4 fel i grunden. Rev trean, ett hinder hon rev med bakbenen, och det är sällan det bakbensfel beror på ryttaren (svåra att påverka). Antagligen var det en kombination av att vi kom lite nära, att hon kanske tappade grepp i upphoppet eller något sådant. Skitpet iallafall! 
 
Kval 2, LA: 8 fel i grunden. River en oxer där Sessan faktiskt får ta på sig det felet själv. Oxern stod i lite lutning så antagligen blev hon påverkad där, jag kunde säkert ha spänt bågen ytterligare men jag la henne helt perfekt så egentligen borde hon klarat det. Andra petet helt och hållet mitt fel, alldeles för flackt ridet. Resten av banan helt okomplicerad, hon är verkligen ämnad för detta. Dock behöver hon stärkas, det är därför jag tror peten kommer, hon behöver bli starkare helt enkelt. 
 
Blev tyvärr consolation, hade jag inte petat det sista i LAn hade jag varit i final. Blev petad på tiden i grundomgången, riktigt retligt. Anyhow, consolation och LC+5 alltså! 
 
Consolation, LC+5: 4 fel i fas 2 och en åttondeplacering. Riktigt nöjd med ritten i sig, petet var som alla andra pet under helgen - riktigt retligt! Jag släppte på lite väl och plockade inte riktigt tillbaka så mycket som jag borde ha gjort, dessutom stod hindret i nedförsbacke så ja, det kunde gått men nu gjorde det inte det. Ryttarmiss, igen. Hade snabbast tid i klassen, men det spelade ju ingen roll med petet. Gaaah! 
 
Filmerna ligger inte i rätt ordning, ville ha LAn i en egen film så att det är enklare att se den direkt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0