Resultat + filmer Pompay Varbergshoppet

 
Pompay var helt fantastisk hela meetinget! Jag vet inte om ni kan se det, men ÄNTLIGEN kan jag plocka ihop honom och inte jaga på honom för att han är så himla slö. Kan rida en LA kontrollerat med jämn rytm och det är ett stort framsteg. Dock smyger sig de gamla problemen på då och då, och det är då stoppen kommer. Där handlar det om att jag måste stärka honom mer helt enkelt. 
 
Kval 1, LB: Bra runda i sig, inga konstigheter. Sadeln gled fram något fruktansvärt och det ÄR konstigt då den legat bra hela tiden. Förstår verkligen inte... Så i slutet på rundan blir det inga bra språng men der är såklart förståligt. Stoppet är helt och hållet mitt fel, jag la honom alldeles för stort med tanke på hur upptrampat det var. Skulle såklart ridit ut på utkant och låtit honom komma lite närmre istället för att rida mitt på där det var som mest upptrampat och be honom hoppa av tidigt. Jaja ;) 6 fel i omhoppningnen. 
 
Kval 2, LA: Fick nödlösa sadelproblemet med Sessans förbygel som var aaaaningens för liten, men det funkade. Han var superduper fin! River samma hinder som Sessan petade, det som stod i lutning. Vet helt ärligt inte vad mina ponnyer höll på med där, men något var det för där kan jag för första gången inte klandra mig själv till större del. Resten av bana bra, får ett sådant där jobbigt läge där han inte bjuder själv och jag inte får något att samla ihop ifrån. Kommer därför i något konstigt mellanläge och ja, så rider jag honom i botten på ett räcke som enligt mig var det enklaste hindret på banan... Så ett stopp där. Gulleponnyn tar tre språng i kombin där det skulle vara två, men det löste sig bra så då är det inget jag lägger någon större vikt på. 
 
A-final, LA: Jag var som ni kanske läst i Hampus resultat inlägg helt komplett utpumpad vid det här laget. Hann som "tur" var sätta mig ner och dricka massa vatten en kvart då det skedde en ganska obehaglig olycka inne på banan. Så lite hann jag återhämta mig! Pompe var som en dröm, satan vad fint han gick! Fick ett stopp på tre kombin då jag inte plockade tillbaka tillräckligt i svängen utan red av någon dum anledning på samma mellanmjölks galopp. Stämmer då inte avståndet kan jag inte trycka iväg honom, då behöver han mer fart. Hela  banan är klockren, jag är så jäkla nöjd att det gick så bra trots att mina ben var spaghetti! Får ett stopp på sista hindret, var så jäkla trött och orkade inte rida honom till avståndet, satt mer där som en lite trasdocka och det märks ju med tanke på hur jag nästan flyger av!  Trist på sista hindret och hade annars slutat på 8 fel (rivning på första hindret + stoppet) men blev alltså utesluten. Tog om hindret i lugn och ro och han bjuder på ett fint sista språng. Min prins! <3 
 
 
  

Kommentarer
Postat av: issa

Jääävel Fanny vilken snygg runda i finalen!!!! Synd med stoppet där men ååh så himla fint!

Svar: Åååh jag vet, så jävla synd att jag inte kunde hålla ihop det... Tackkiii :D
Fanny Kargede

2012-07-27 @ 08:21:43
URL: http://nattstad.se/isabelle%C3%B6sterberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0