Glen Gordon "Ariel" träns

 
Tjo, tänkte bara dra lite snabbt om mitt nya, underbara träns som jag köpte på FHS. (Ha,ha) 
 
Egentligen var jag mer inne på ett treadstone träns, men själva utformningen på remonten på detta tränset gillar jag så himla mycket, så jag köpte det i stället.
 
Vad är det då bra för? 
 
Anledningen till att den är "kurvig" är för att remonten i vanliga fall ligger emot en känslig del på hästens nosrygg (den nedre delen) som gör att den får svårare att andas. Denna "böj" ligger inte emot det stället, och den är därför mer funktionell än tillexempel en vanlig nosgrimma. Dessutom gör den uppåtböjda remonten i kombination med det neråtböjda pannbandet att hästens huvud inte uppfattas lika stort som det i vanliga fall kan göra med Remont. 
 
Ni måste ändå erkänna att Pompe är snyggare i det nya remonttränset? :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0