Pompay Showar!

Idag fick Pompe en vilodag! Eller ja, vila och stå i hagen gjorde han väl inte, men jag kallar inte det vi gjorde någon direkt aktivering.

Vi hade "häst vid hand" i skolan idag, dvs att vi tränade på att ställa ut och springa med hästarna. Vi utgick från regler och riktlinjer från ASVH. Alltså skall man tex. hålla 10cm från bettet i tygeln, springa brevid hästens bog och hålla antingen en eller tvåhandsfattning i tygeln.

I vilket fall tänkte jag träna lite på Pompay då jag ev. kommer ha användning av det i framtiden, så då passade jag på att göra det idag!

Började med att bara skritta fram och tillbaka, vända och stanna så att han var med på noterna. Hade inte träns och tyglar idag, bara grimma och grimskaft samt spö. Sedan prövade jag att ställa upp honom med den öppna sidan först åt vänster, sedan åt höger. Pompay var jättejobbig här, så fort jag rättade honom var han tvungen att ta ett steg till fram eller bak. Frustrerande!

Sedan travade jag, och satan vilket steg han fick! Tjejerna i stallet satt och kollade på och skrattade åt mig när jag skulle försöka hålla samma takt som Pompay (gick sådär). Såklart blev han riktigt peppad och showade till det ordenligt! Och ännu värre bättre blev det när Bellis och Scott ställde sig vid staketet och kollade. Då blåste han upp sig och tog ut stegen ÄNNU mer. Så snygg, och duktig!

Vill ni se film på när jag gör detta med Pompay, lite kul att se på kanske?



Pompay och Sarah på någon premiering/prov eller så.

Kommentarer
Postat av: Annie - Lovonsdestiny.blogg.se

Ja!

2012-01-17 @ 21:46:41
URL: http://lovonsdestiny.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vill gärna se den filmen :).

2012-01-17 @ 21:54:55
URL: http://goldponnyn.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vill se =)

2012-01-18 @ 16:42:07
URL: http://ryttarhiss.blogg.se/
Postat av: Ida Andersson

Riktigt snygg är han !



Vill gärna se filmen jag också <3

2012-01-18 @ 19:11:26
URL: http://dresssage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0