Angående att bygga muskler på sin häst

Fick ännu en fråga om hur man får till den hjärtformade rumpan som man vill ha på sin häst. (HÄR hittar ni det inlägget)

Det bästa, enligt mig, är att gå ut i skogen och backträna. Jag brukar rida till Petaredsbacken, en lång och ganska brant backe med bra underlag. (Grus) Där kan jag rida upp och ner flera gånger på samma ridpass. Ganska långtråkigt men det ger resultat, både att skritta upp och ner.

Just det, det bästa är att skritta ganska långsamt och på en så rak linje som möjligt. Ännu bättre om du kan få hästen att sänka nacken och huvudet lite med. :)

Sammanfattningsvis, ut i skogen med er!


Kommentarer
Postat av: Julia

Du har ett väldigt bra upplägg/tänk med det här, fler borde lära sig av dig! Det du skriver är precis som jag alltid gjort och fortfarande gör, det finns inget bättre.

2012-01-07 @ 01:40:47
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0