Senaste Tävlingen

Senast jag var ute på tävlingsbanan var för ca 2 månader sedan, längesedan med andra ord.

Det var på Christmasshow som vi avslutade året, då trodde jag även att det var sista ponnytävlingen på Pompay även om jag inte ville säga det högt.

Minns att vi haft en krokig höstsäsong, efter DM gick det spikrakt neråt. Inomhussäsongen är var inget vidare, inte en enda nolla hade vi, inte ens i LB! Snacka om att en frustrerad tjej tillslut lastade och gav sig av mot Grevagården med ett enda mål.


Vi var riktigt försenade till min första klass på torsdagen, en LB. Det var halt på morgonen så vi kom inte iväg. Väl framme hann vi lasta ut, besiktiga och sedan hoppa fram några språng. Banan lärde jag mig när ekipaget innan hoppade. Rev ett i omhoppningen, men det var inomhussäsongens bästa runda, bra start med andra ord!

Dagen därpå kom vi 2a i en LB med stort och duktigt startfält. Vinsten snuvades vi på när sista ekipaget red, och det handlade om hundradelar. Jag var väldigt glad! Glädjen försvann dock rätt fort. I fredagens andra klass, en LA så stannade vi ut oss på tredje hindret. Jag klantade till det rejält och skäms som tusan för den ritten.

Sista klassen var dagen därpå, min andra nationella start och banan hade försvårats ytterligare. Gick in med inställningen NOLLA. Okej, det blev ingen nolla, men jag var nöjd. Vi stoppade ut oss när det endast var tre hinder kvar. Det hela handlade om en två kombi, räcke in och breddad oxer ut. Kom in alldeles för kort och Pompe tog i för kung och fosterland över oxern. Efter det var det ett relaterat avstånd på 6 galoppsprång. Efter det stora hoppet kom vi i obalans och min hjälm åkte ner över ögonen. Det var bara bra att grisen stannade där.

Har tyvärr inga bilder från banan, men en film från LBn där jag kom tvåa :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad roligt att ni kom 2:a! :)

2012-02-18 @ 14:03:17
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Har du tävlat i Skövde? :D där bor ju jag haha ;) Hade varit kul att se er live :)

2012-02-18 @ 16:27:45
URL: http://Http://risktaken.blogg.se
Postat av: Lovisa

Härligt avslut, speciellt andra placeringen :D

2012-02-18 @ 18:11:26
URL: http://lovsaguttman.blogspot.com
Postat av: Alina Frölund

ni passar super bra ihop!! Är Pompay D-ponny? Hur gammal är du? :) u

2012-02-18 @ 19:34:57
URL: http://alinafrolund.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Alla har ju sina dippar men det är efter det som det känns så där lite extra bra när allting funkar igen ;)

2012-02-18 @ 20:12:11
Postat av: Carina

duktiga ni är!

2012-02-18 @ 22:10:33
URL: http://ponnypappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0