Madernas Princess of Dai

Okej, såhär ligger det till. Sessan är född 04 och är efter Leyeswick Dai RWD 14, alltså samma pappa som Pompay har.

Sessan är uppväxt och utbildad på Madernas, och såldes efter det vidare. För några månader sedan köpte C tillbaka Princess eftersom hon alltid gillat ponnyn och sett potential i den. Hos den tidigare ryttaren hade Sessan blivit felriden, satt fel muskler och det var bara full rulle ute i skogen som gällde.

Med detta sagt så vill jag klargöra att hon är utbildad och kan litegrann, men hon ligger väldigt mycket efter för sin ålder och det krävs en omstart i dressyren framförallt. Hon är väldigt lydig, positivt och vill lära sig. Protester i form av bocksprång och lufthopp lägger hon in när hon inte orkar eller förstår.

Jag tror det kommer bli en kanonfin ponny, hon kryssar verkligen i alla kriterier som jag söker hos en ponny och jag hoppas jag får möjligheten att ha henne ett tag för att kunna utbilda och ta ut henne på tävling. Jag tror vi kommer har kul ihop. :D
Sessan är uppväxt och utbildad på Madernas, och såldes efter det vidare. För några månader sedan köpte C tillbaka Princess eftersom hon alltid gillat ponnyn och sett potential i den. Hos den tidigare ryttaren hade Sessan blivit felriden, satt fel muskler och det var bara full rulle ute i skogen som gällde.
Med detta sagt så vill jag klargöra att hon är utbildad och kan litegrann, men hon ligger väldigt mycket efter för sin ålder och det krävs en omstart i dressyren framförallt. Hon är väldigt lydig, positivt och vill lära sig. Protester i form av bocksprång och lufthopp lägger hon in när hon inte orkar eller förstår.
Jag tror det kommer bli en kanonfin ponny, hon kryssar verkligen i alla kriterier som jag söker hos en ponny och jag hoppas jag får möjligheten att ha henne ett tag för att kunna utbilda och ta ut henne på tävling. Jag tror vi kommer har kul ihop. :D



Pappa: Leyeswick Dai 


Mamma: Hagaby Primrose 


Madernas Princess of Dai:





Kommentarer
Postat av: Matilda

Det är himla tråkigt när hästarna blir felridna, speciellt i ung ålder, men hon kommer säkert bli superfin :)

2012-02-18 @ 14:00:27
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Alina

vanligtvist tycker inte jag om lång man, men hon passade i det! :)

2012-02-18 @ 23:30:08
URL: http://alinafrolund.blogg.se/
Postat av: Alma Vasell

Det syns verkligen att Pompay har fått sina drag från sin pappa, båda är riktiga snyggingar ;D

2012-02-18 @ 23:32:56
URL: http://almaochblondy.blogg.se/
Postat av: Mysan Carlsson

Synd att hon blev felriden.. Men hon är riktigt fin. :)

2012-02-19 @ 10:49:22
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hoppas det går bra för er, ska bli kul och se er utveckling tillsammans :)

2012-02-19 @ 14:35:50
URL: http://lovsaguttman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0