Dagen 13/2 (EJ PUBLICERAT INLÄGG)

(Skrev detta igårkväll, vet inte varför det inte publicerats, men här har ni det iallafall...)

Hello!

Dålig update idag, beror på att jag inte haft tillgång till internet eller dator fram tills nu.
Försov mig till 11, sedan hjälpte jag Madde ute på BORK. Klara blev vi vid två, och då åkte vi till stallet! Jag red först Prinsessan i hagen medan Madde red Zita och sedan red jag ut Pompay med Madde och Mango. Vi passade även på att frisera dem lite, P hade jättelång svans...

Själva passet gick bra, hon slappnade av fint i skritten och traven, för det mesta var hon helt stadig i formen och jobbad på jättebra. I galoppen var hon lite ostadigare, hon är väl inte så stark där ;) Vet inte om jag nämnt det, men hon har inte blivit riden regelbundet på minst två-tre månader ;) Prövade även att skutta över ett sockerbits hinder med henne, så jäkla häftig! Hon taggar som tusan och sedan hoppar hon enkelt över. Hon är väldigt rädd om sina bakben, och det är ju positivt :)

Pompay tog jag barbacka ut i skogen i ca 45min. Han var jättefin och jag kom verkligen åt honom bra idag. Vi travade lite på asfalten = stärkande och på grusvägarna blev det galopp. Sista rakan så släppte vi dem, så underbart att galoppera fort, speciellt när det går riktigt fort ;) Hästarna tyckte att det var roligt.

Tog lite bilder på tjejerna idag, lite mer på Sessan men även ett eller två på Zita. Tagna med skitkamera så det är inte världsbäst kvalité, jag tror ni överlever.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Älskar verkligen gråskimmlar (A)

2012-02-14 @ 21:36:27
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Lovisa

Åååh vad söta!

2012-02-15 @ 06:19:50
URL: http://lovisaguttman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0