12 timmar i stallet

Puh, någon är trött! Gick upp vid halv åtta och var nere på Bork åtta. Jobbade sedan där fram till två. Idag red jag två hästar, Aramis och Ducati.

Aramis var rätt kul att rida, lite stum men blev efter ett tag mjuk och hyffsat bra i sidorna! Ducati var riktigt go. Han ville gärna dyka ner lite i formen, och jag hängde lätt med, haha! Efter en stund blev det bra, även om galoppen var kaos ;)

Pompay fick ett pass i ridhuset med dressyrsadeln på ryggen. Det gick egentligen åt skogen, stelt och han gick inte fram till bettet. Gav upp dressyren och raceade runt några varv i galopp och såg till att han verkligen gick fram. Jobbade sedan en liten stund i skritten, där blev han riktigt fin det sista! Nöjde mig där och red sedan hem, skuttade över lite stockar på hemvägen, han var glad ;)

Sessan fick klättra i Petaredsbacken (brant backe), vet inte vart den hästen får energi men pigg var hon iallafall. Gick inte att galoppera någonstans, så det var mest skritt, trav och ett jobbigt taktande.

Känns bra att min planering sprack redan första dagen, BOJAH!

Aramis får stå för bilden idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0