Störningsmoment!

 
Åh, en grej jag kan bli riktigt störd på, som är så löjlig och detaljrik att det knappt är värt att lägga märke till, är hur man knäpper grimmor och täcken. 
 
Jag fullkomligt HATAR när folk knäpper grimmorna med knäppet inåt, så att stålpluppen som sitter på sticker rakt in i hästens ansikte. Likadant med täcken, även om grimmor är absolut värst.
 
Jag har en gång fått lära mig att man sätter knäppet inåt om hästen går med andra hästar, för att de andra hästarna inte skall kunna "skada" sig om pluppen sticker ut. Men ärligt, vad är oddsen att du hittar hästar i hagen som fastnat eller rivit upp sig utav den anledningen? Skall man vara så petig kan man lika gärna vaddera hästen med alla typer av bubbelplast och isolera den i ett rum med kuddväggar. 
 
Nä, det är något jag tycker är oerhört störande, och som jag alltid rättar till när jag ser det. Pompe går alltid med alla pluppar utåt iallafall ;) 
 
 <---------Sådär ska det se ut! :) 
Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Annie Berggren

Håller med! :) Även ifall jag inte stör mig så mycket, men sätter alltid pluppen utåt. Därför tycker jag att det är bra med sådanahära snabbspännen som är flata på insidan!

2012-12-12 @ 19:11:50
URL: http://ponnyteamets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0