Sådärja!

 
Nu har jag äntligen satt mig framför datorn, första gången på säkert två dagar! 
 
Har haft mycket för mig. Igår var jag inne och julhandlade i Göteborg tillsammans med pappa, fick blandannat bestäma vad jag skulle få i julklapp. Valde en sjukt snygg sak! :D Pompe fick en skritt och travrunda, ingen vidare aktivering men är det isgata ute så är det. :( 
 
Idag var jag tvungen att åka in till Borås och byta lite grejer som jag köpt fel, så himla irriterande. Fick bytt det jag skulle, gick även runt och kikade lite på nyårsklänningar. Är sent ute som vanligt, när jag väl hittar en jag tycker är snygg så finns den inte i storlek. Gah! Var även förbi borta på Madkullen (Pompays stuteri) och hälsade på samt lämnade en liten julklapp. Så himla mysigt att vara där, och att få träffa världens goaste Catharina. 
 
Catharina fick denna grymt fina bilden på Pompay, i en jättefin ram! 
 
Efter det åkte jag bort till stallet, skulle upp till ridhuset och rida Hampus! Som tur var åkte vi upp, blåste så himla kallt och ja, det var gött att slippa rida ute i det. Väl i sadeln började jag med att rida lite mjukgörande, såg till att han lyssnade för gas och broms samt red lite ser
pentiner. Han var faktiskt mjuk, väldigt lätt i munnen (för att vara Hampus!) och kom direkt ner i en fin form, utan att kämpa emot med underhalsen. Gött! Hoppade lite gymnastiserande övningar, studs på olika höjder och avstånd och jobbade mycket med att hitta en bra och jämn rytm i galoppen. Fungerade riktigt bra, och han skötte sig superfint! Avslutade med att rulla över ett sockerbitshinder för att hitta även ett bra flow där, och det gick bra det med. :) 
 
 
Därefter gick Pierre igenom Pompay ordentligt. Böjde och kollade allting från topp till tå. Han var superfin i bakknäna som han tidigare haft problem med, och hade endast två yttepyttesmå anmärkningar. Det ena var på korset, där han var litelite öm. Inget konstigt eftersom han hoppat en del under hösten, och det är korset som tar en stor smäll speciellt i landningen. Sedan var det en liten reaktion i högerfram, där han även var lite "fylligare", även där var han ordentligt halt för ett halvår sedan. Pierre var väldigt nöjd med detta, för det är väldigt små grejer egentligen, och kanske borde det ha varit lite mer påfrestat än vad det är. Han berömde mig för att jag varit så noga med eftervård och prepareringen innan och efter hårda ridpass och tävling. Det lönar sig verkligen! Det som kommer att hända nu är att efter Ulfs träningsläger (nästa vecka) så kommer Pierre att Biolighta fyra punkter runt korset. (Två på var sida ryggraden). Jag skall även använda raditalen på hans höger fram i några dagar, och sedan skall benet vara fint igen. Som jag sa var han fräsch på alla andra ställen, bogbladen, bakknäna, ryggkotorna, halsen och halskotorna. Inga spänningar eller knutor. :D 
 
 
Hörs imorgon folks! 
 

Kommentarer
Postat av: amanda

Haha vilken "imorgon" menar du? ;)

2012-12-28 @ 20:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0