Resultat 7/12 Christmasshow

 
Okej, har ju redan avslöjat en del, men tänkte ge en liten grundligare genomgång på dagens rundor. :) 
 
LB | Regional | A:0/A:0 | 0+4 fel 
Han kändes bättre än i onsdags, way much better! Ändå inte så som jag brukar ha honom, men med tanke på den period han är i just nu så var det bra. Ulf kom lagom till framhoppningen och ja, det var inga konstigheter. Väl inne på banan hinner jag inte kolla runt speciellt mycket (var lite sen till banan), så får startsignal och drar igång efter att ha travat ett varv. Han står emot lite på hinder 1-5, sedan säger jag till honom och efter det hoppar han mycket bättre och med lite egen framåtbjudning. Skönt! Lite seg i reaktionerna och får inte igång galoppen i omhoppningen, men tar de alternativa svängarna. Tappar galoppen i sista svängen, och får med bakbommen på allra sista hindret. Surt! Hade annars en okej tid! 
 
 
LA | Nationell | A:0 | 0 fel och 10a 
Han var såååå jäklig på framhoppningen. Stannade nästan i svängarna när jag skulle vända upp mot framhoppningshindrena. När han är på det humöret, funkar det inte att sätta sporrarna i sidorna eller sätta till med spöet, då tjurar han bara ännu mer och går emot dubbelt så mycket. Var bara att hålla god min och försöka hitta ett flow. Han hoppade lite spänt i början men slappnade av mot slutet. Vart ju en A:0 (tidshoppning) så hade planerat lite korta vägar, riktigt rolig bana! Trots hans seghet så ändrar jag inte min plan, och han lyssnar helt okej inne på banan även om jag får sitta och banka på. Är i 4an riktigt ordentligt, då han än en gång tappar massa fart i svängen, som tur var ligger bommen kvar. Trodde verkligen att det var kört där ett tag! Resten av banan bra, han hoppar kombinationen superfint! Lite segt i sista svängen mot sista hindret, en röd oxer som gärna ger ett maffigt intryck. Går i mål felfritt! Den känslan är obeskrivlig, så himlahimla underbart. 
 
 
Hade föreställt mig "sista nollan rundan" lite mer stilrent och snyggt, haha, men vafan, vi tog oss över. Vilket är rätt fantastiskt med tanke på att han är inne i en extremt jobbigt hingstlathet period just nu. Förra året vägrade vi ut oss i LAerna på x-masshow, nu är vi placerade. Även här är ett tydligt exempel på att utvecklingen bara gått framåt och att jag har världens bästa tränare. :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0