Lördagens resultat

 
Skulle alltså starta en LA denna dagen, och det innebar lite sovmorgon. Trots det sov jag jättedåligt och var riktigt trött. 
 
Kan ju dra framridningen lite mer detaljrikt innan vi kör på med resultaten i sig. På Grevagården finns det tre ridhus, tävlingsridhuset (fibersand), framhoppningen (fibersand) och framridningen. Tävlingsarenan är stor, framhoppningen är också riktigt stor medan framridningen är ganska liten. Det var bara tillåtet att rida i vänster varv samt att man inte fick galoppera. Det kunder vara runt 10-15 ekipage där inne som skulle trängas, men tack vare reglerna så skedde inga olyckor. Däremot blev man väldig begränsad i sin framridning, jag brukar vilja galoppera innan jag går in på framhoppningen, det kunde jag inte. Istället jobbade jag mycket med tempoväxlingar i traven, sam övergångar mellan halt, skritt och trav. Gjorde även lite fram och bakdelsvändningar, öppnor etc. 
 
LA | Nationell | A:0 | 4 fel 
Var väldigt irriterad och stressad på framhoppningen, hade blivit inropad för sent och hade 5 ekipage på mig att hoppa och galoppera fram. Ulf var som tur var där och lugnade ner mig och fick mig att fokusera på rätt sak. Jag låser mig lätt i handen när jag blir sådär irriterad, men det märkte Ulf direkt så tillslut fick vi fina och avslappnade språng. Väl inne på banan börjar vi bra, hade planerat snäva svängar, och den planen höll jag fram tills hinder nummer 4 som vi av någon okänd anledning river. Efter det sket jag i allt och red de längre vägarna, han hoppad allt jättefint och hade ingen tendens att stanna. Visst, han var seg, men inte lika seg som gårdagen. 
 
Efteråt var jag inte så jättenöjd, dels för att jag inte höll min plan, utan ändrade den pga rivningen. Hade lika gärna kunnat fortsätta i träningssyfte. Pompe var däremot fin, så det var en kortvarig missnöjdhet. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0