Utvärdering: Sprenger bow balance

 
Har använt mina Sprenger stigbyglar ganska så aktivt de senaste veckorna. Rider just nu med vanliga, eftersom jag inte har satt på dom på min dressyrsadel, men annars rider jag alltid med Sprenger. Iallafall, tänkte göra en utvärdering utav dem! 
 
Jag är egentligen inte så noga med stigbyglar, men man känner verkligen skillnad med Sprenger och jag får ett bättre tramp som leder till en bättre position i sadeln. Jag som även har lite problem med mina knän från och till (fotbollsknän vettni) så tror jag att det är extra bra att ha ett par stibyglar som dämpar stötarna lite. 
 
Den enda egentliga nackdelen är att det inte är någon utlösande säkerhets anordning, vilket jag egentligen prioriterar. Dock är ju de s-bågeformade så man fastnar inte så lätt. 
 
Något att tänka på är att ha något hål kortare läder med dessa stigbyglarna då det är lite schvung i dem, märkte direkt att jag behövde korta lädrena ett hål. :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - ponnyteamets.blogg.se

Har provat att rida i sådana, helt underbara!

2012-08-01 @ 22:11:11
URL: http://ponnyteamets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0