Hemma

Onsdagar var tidigare tillsammans med Måndagar mina hatdagar, haha, men nu tycker jag att det är rätt bra faktiskt! Börjar 10:00, har svenska i 75min, sedan lunchrast och avslutar med matte 75min. Dessutom har jag inte så bråttom hem till stallet då hoppträningen inte är försen 20:00, så oftast hinner jag klämma in en runda på stan eller en fika. Asgutt!

Gårdagen blev inte helt som planerat, dressyrpasset med Sessan slutade i rodeo och jag var så jäkla sur på henne, det var nog även ganska besvarat. Fuxston sägs vara envisa och "stoiga", jag har inte märkt av det på S jättemycket tidigare, men det kom verkligen fram igår. Hon var... förjävlig.

Sessan har stora problem med att ställa sig inåt i vänstervarvet och ta stöd i högertygeln, det går i princip inte att ställa henne i traven eller galoppen. Skritten går hyffsat... Det hon gör är att när jag formar med innerskänkeln och ställer i handen så flyttar hon bara ut rumpan utanför spåret. Hon vägrar att böja sig i kroppen överhuvudtaget. När jag då lägger bak ytterskänkeln pyttelite, eller petar med spöet på rumpan så är det levade hopp, stegringar, bocksprång och andra dumheter som gäller. Dessutom blir hon så bitchig att hon inte slutar efter 1-3 gånger. Nänä, så fort jag lägger till skänkeln ställer hon sig upp eller skjuter iväg, och det kan vara i flera voltvarv. Igår gav jag mig inte, och i slutet var hon okej, men då var vi båda riktigt trötta och det är tråkigt att behöva gå igenom denna proceduren så fort hon ska gå ställd åt vänster...


Har funderat på om det kan bero på att hon har ont någonstans, så skall nog be Pierre kolla igenom henne och se om det är något. Kanske i bogarna?

Istället för att låta min aggroattacker gå ut på Sessan, så hoppade jag av, ledde av henne i 15-20min och hjälpte sedan Katarina att mocka ur en box som en tidigare inackodering lämnar OMOCKAD när hon i helgen plötsligt bestämde sig för att flytta ut. Riktigt seg stil, så istället för att ge Pompe ett dressyrpass som säkert slutat i katastrof då jag var riktigt arg, så hjälpte jag henne att ta ut bädden och longerade honom sedan. Han var jättefin :')!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0