Hoppövning!

Vi körde riktigt roliga och lärorika övningar på en hoppträning för Ulf! Slänger upp dem så får ni se!

Vi hoppade först över ett lågt räcke. Man kom i vänster galopp, tog innn svängen en halvhalt och svängde sedan. Utan att hänga kvar i tygeln eller i halvhalten red vi sedan över räcket och svängde därefter höger.

Sedan utvecklade vi övningen lite genom att lägga till två oxrar. Fortfarande på väldigt låg höjd. (ca 70cm). Det var en bra prövning på hur väl dresserad hästen var och hur vi ryttare red.

Vi utvecklade övningen ytterligare genom att lägga till två räcken, när vi hoppat banan två gånger var, vände vi på det och hoppade den från andra hållet.

I slutet hoppade vi en bana. Först lågt, och sedan på 110cm. På linjen mellan 2,10 och 3,9 var det tre galoppsprång för D-ponny och storhäst, och på linjen 6-7 var det fem språng. I kombinationen hade vi två galoppsprång.

Svårigheten satt för mig i slutet, efter kombinationen så landade jag åt höger så att jag inte tog ut hela vägen. Det resulterade i att jag blev lite hängde i innertygeln och att vi inte fick iordning avståndet på sista linjen. Dock hoppade vi om kombin och linjen och då gick det perfa! ;)

Kommentarer
Postat av: Kajza

Fin blogg. =)

2012-04-20 @ 10:53:20
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0