148 cm

Jag får ont i magen bara utav att tänka på det.


Om några veckor är det dags för slutmätning av Pompay. Kom på häromveckan när jag satt och planerade tävlingar att det kanske inte är någon mening med det överhuvudtaget. Jag menar, han kanske är storhäst.

Storhäst, inte ponny. Jag kan inte räkna hur många nätter jag har legat och föreställt mig hur mätmannen mäter en sista gång och bara skakar på huvudet. Jag vill inte att han blir storhäst!

Okej, antagligen kommer inte vi hoppa SM, men just nu är vi EN klass under mitt mål. Jag vill åtminstone få chansen att starta MSV, och jag vet att Pompay har mer att ge. Så det vore bara orättvist att sätta ner honom på LB helt plötsligt. Från LA till LB, stor skillnad.


Vad händer om han blir över 148 cm? Vad gör jag då?

Det är nog den största frågan, som jag tänkt på mest. Det finns två olika val, som jag funderat över.

1. Ha kvar Pompay och tävla storhästklasser.
2. Skicka hem Pompay, och börja med Zita istället.

Fast helst av allt vill jag att han håller sig under 148. På mätningen för två år sedan låg han på 147cm. Vi det laget borde han ha vuxit färdigt höjdmässigt och bara breddat sig, men det kan man inte veta helt säkert. Dessutom har hingstar ibland en tendens att sänka sig, och det hoppas jag verkligen att han har gjort!

Å andra sidan, tänk hur en hingst på hästklinik skulle reagera. Massa dofter av massa olika hästar kommer säkert generera i en spänd Pompay. Dessutom kommer jag vara spänd, och det lär ju inte hjälpa.

Att vara så maktlös är hemskt. Att inte på något sätt kunna påverka våran framtid, det suger.





Kommentarer
Postat av: Lovisa

Håller tummarna att det blir bra och han landar på d-ponny måttet!

2011-12-29 @ 13:19:22
URL: http://ponnytavling.blog.se
Postat av: Rebecca Eisengarten

Kan ni inte mäta ner honom? En kompis till mig mätte ner sin d-ponny på 145cm till c-ponny :)

2011-12-29 @ 13:20:51
URL: http://rebeccaeisengarten.webblogg.se/
Postat av: Julia

Håller tummarna att han förblir ponny! :3

2011-12-29 @ 15:53:31
Postat av: Julia

Hoppas det blir på bästa sätt!

2011-12-29 @ 22:52:39
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Petra

Men dom har ju ändrat reglerna, alla millimetrar avrundas neråt och inga ponnyer kommer alltså vara 145.5 cm, utan då blir den 145.

Alltså kan han vara 148.9 cm, och fortfarande vara ponny. + att kontrollmätningar skall tas bort?

2012-01-02 @ 20:04:09
Postat av: Kajsa

Ush sånt är jobbigt. Skulle slutmäta min tjej i år var sjukt orolig men hon blev en ponny iallafall hon hade till och med krympt :)

2012-01-06 @ 11:57:10
URL: http://kajsatorhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0