Hello

Eftersom jag inte ridit har jag heller inte något att skriva om, pompe har ju vart på bete! Och eftersom vetrinären sa att han skulle få spruta i en vecka så fick han även stå måndag o tisdag. Han får även gå på bete nu eftersom han inte får äta hö (det fastnar i hålrummen i munnen på honom) Så han får gräs samt stödfoder, de vill säga blötlagt korn och pellets. De dagar han har stått nu på betet har faktiskt gjort att han blivit lite tjockare, jippi!: D Men nu ska jag börja rida igen, lugna turer fram till fredag (undvika svett!) Efter det kan jag rida som vanligt igen.

Idag red jag barbacka tsm m mamma o gumman. Pompay va PIGG, han har inte vart så pigg en enda gång :o Han typ halv stegra så fort jag tog tag i honom för han ville inte stå still o massa :p lite kul att 5 dagars vila kan göra en så stor förändring på en ponny, lite kul som sagt :P




Ciaao :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0