Träningslägret!

Dag 1, fredag.

Pompay var redan där när jag kom, han kom torsdag kväll. Iaf, först fick jag träffa Gun, Karro och de lägerdeltagare som var där. Jätte schyssta personer, verkligen! Sedan gick jag ut till Pompe o pussa på han. Första tränings passet skulle vi rida dressyr. Jag red i ridhuset tsm med två andra tjejer. Vi fick rida åttvolter, skänkelvikningar, öppna, slut(n?)a, det gick rätt bra! 
Det andra träningspasset skulle vi hoppa, då red jag tsm med karro och "hennes" ponny svipp. Vi fick hoppa kombination, studs och lite olika linjer och svängar. Höjden låg väl på 1m, + - 5. Han var duktig men långt ifrån hur det brukar se ut... Efter det var jag med på 5kamp med de anrda lägerdeltagarna, jätte kul dag!

Dag 2, lördag

På förmiddagen var det typ uppvisning med alla lägerdelatagarna. Jag och Karro var med och hoppade bana. Hoppade 1m -110cm typ.  Det gick rent åt helvete! Han hoppade allt, men jag red som en kratta, kaos! Det har jag glömt nu.
Sedan hade vi markarbete på kvällen, hoppade 3 studs, två galoppsprång sen räcke ett galoppsprång och oxer. Hoppade denna linjen åt båda håll. Jag fick träna mycket på att dra bak axlarna för att räta upp galoppen tillräckligt för att få in honom bra på studsen efter räcket. Det var häftigt att det lilla hjälpte så mycket, värt att tänka på! Mitt bästa ridpass här med gooood marginal, lätt.

Dag 3, söndag

På morgonen när jag gick ut till pompay var hans box helt pisseblöt. :( Han hade nog inte sovit på hela natten... Anledningen till det blöta var nog att Nicholai (stavning) hade tvättat bilbo kvällen före o då hade avloppsbrunnen inte tatt åt sig allt vatten o då kom det in till pompay. ;) Men jag red ett dressyrpass, där kan jag inte säga mer än att han var rätt trött o inte ville vara med. Gun satt till och med upp på honom! Efter det fick jag ta ut allt blött spån. puh! vilket tungt jobb... på eftermiddagen skulle vi hoppa. vi hoppade inte högt utan det var en bana med många svåra svängar där man var tvungen att ha ett jämt tempo. Jag ska även stå upp hela tiden på pompay, detta för att lättare hänga med honom när han hoppar av långt ifrån. Detta var också ett lyckat pass! Sedan städade jag och så åkte vi hem.

Detta har verkligen vart en lärorik helg och jag har fått känna på pompe när han är på sitt tråkiga humör. Jag vill verkligen tillbaka för det var jätte schyssta människor där och ah. Det var kul! :D

Jag har tyvärr ingen film eller några bilder. Eller ah, typ en film när pompe dampar i hagen... men det är inte så intressant :P

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0