Ridningen idag

Hello,
red somsagt markarbete idag.
Till en början red jag mycket tempoväxlingar i skritten och traven, flyttade honom lite och red runt på en åttvolt samtidigt, han kom snabbt i en bra form och jobbade bra med bakbenen. Red runt en stund på det viset. Sedan gjorde jag några "ordentliga" ökningar i traven och han svarade riktigt bra! Framsteg på den fronten. Efter det galopperade jag på en stor volt, sket i att han gick ur böjningen i halsen i fattningen så länge han inte tappa bakbenen och efter något varv gick så böjde han fint på nacken och gick för första gången väldigt stadigt i galoppen :D. Ännu mer framsteg! Efter det fick han skritta en stund. Eftersom vår "paddock" är rätt liten, typ 25x15 så hade jag ca 17 m imellan bommarna. Fick 5 galoppsprån där emellan i grundgaloppen, i ökning 4 och i kortning 5.5 galoppsprång. Var jätte nära på att klara 6! Men det kommer nog ta några gånger innan vi klarar det ;) han var super duktig, verkligen! Sedan red jag även små, små volter på långsidorna, 2 volter per långsida. Snacka om att det gäller att ha en hyffsat samlad galopp! Det gick ganska bra, detta är ju vår största svaget just nu. Men han försökte verkligen så jag klarade väl några volter och i slutet var både han och jag trötta och svettiga.

Nöjd med passet iallafal!

Kram!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0