Kungsbacka CR

Hej hej,

Hoppade Clearround i Kungsbacka idag. Hoppade 80 samt 90 cm. Gick bra!

80 cm

Red inte fram i paddock el ridhus utan på grusväg. Han var pigg i steget och ganska mjuk o följsam. Red lite skänkelvikning och tempoväxlingar. Han kändes stadig i formen i både skritten o traven, och tro de eller ej även galoppen! :D När jag först fattade galopp från samlad trav lät jag han sträcka ut halsen o bli ganska lång, bara galopperade på i ett normalt tempo. Sedan när jag kortade galoppen på ytterhanden (han gick i v-galopp) gick han ner på tygel av sig själv o gick under sig super fint! Då blev man glad. Jag berömde han och lät han gå så 50-70 meter och öka sedan galoppen, gjorde så ett antal gånger i båda varven och det gick super! Framhoppningen var i ett dammigt ridhus -.-' men hoppade 6-7 skutt o nöjde mig med det. Inne på banan fattade jag galopp på långsidan och kortade han lite så han gick fint i form, när jag svängde upp mot första lätta jag i handen och tryckte på lite med skänklarna så han lyfte huvudet. Han hoppade av super! Hinder 2 gick bra, han landa dock i korsgalopp men det struntade jag i och red på 3an, han löste korsgaloppen själv. 3 an bra, han hoppade väl lite långt i från men det gjorde inget. Sträckan 3an till 4an kortade jag han något, bra på 4an. Resten av hindrena gick toppen, han hoppade väl av lite långt och så men det gjorde inte spå mkt, han är ju inte så rutinerad. Så nolla där! :D

90 cm

Red inte fram så jätte mycket till denna gången. Han var ju redan igång så att säga. Hoppade fram, gick bra! 7-8 skutt typ. Inne på banan startade han på samma sätt som innan och gick sedan ärligt och bra på alla hinder. Men han hoppar lite högt o lite långt ifrån ibland men han är ju som sagt inte så rutinerad. Nolla här med! Jätte jätte jättte jätte jätte nöjd! :D


Ingen filmade mig idag men mamma fotade (tro det eller ej) Några foton blev rätt bra!

gggg
90 cm
ggdfgf
90 cm
hhfgh
Framridning
gdfgd
80 cm

Helt klart snyggaste ponnyn på tävlingen! :D

Ciaooo


 


Kommentarer
Postat av: Becky :)

kul att det gick så bra ! :D

2010-07-08 @ 19:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0