Clearrounden 14/7

Hej!

Hoppade ju clearround den 14/7, alltså förra onsdagen. Har inte hunnit skriva ;s. Men såhär gick det:

90 cm: Han var seeeg o trött på framridningen. Försökte väcka han genom att göra mkt tempoväxlingar men han bara, dog...? Väl inne på banan gick det väl bra, han hoppad ju! Vi segade oss över alla hinder förutom det sista som han petade. Men det gör inet så mkt. Det var väldigt varmt.

100 cm (DEBUT!): Jag valde att inte rida fram så mkt innan, han var ju typ redan uppvärmd. Så jag stod bara i skuggan med han o gav han vatten o lite havre. Sedan red jag direkt till framhoppningen. Väl där inne travade jag runt lite, skuttade över det lilla och över räcket som låg på typ 80 cm. Han var mkt bättre här! Sedan skrittade jag runt en stund. Efter det hoppade jag räcket på 1 , han va lite back men jag var på han o så satt jag inte o höll tillbaka han så mkt. Fram hoppningen efter det gick jättebra! Väl inne på banan gick det bra, ¨på första hindret hoppade han av jättelångt innan och jagvar inte beredd på det för 5 öre. Så det blev inte så fint... Tvåan typ likadant XD 3 an 4 an bra! Men alla det hindrena (3-5) stod på diagonalen räcke, oxer räcke. Och jag plockade inte upp han emellan så vi petade det sista räcket. Mitt fel! 6an, 7an jättebra! 8an, en ganska rejäl oxer, liiiite undertempo men hästen har ju kapacitet så det var inga problem, puuh. 9an bra, kombinationen (oxer in räcke ut) jätte bra! 11an minns jag typ inte XD  jag hade typ inte hunnit gå banan och svängen till 12an var lite lurig och jag svängde för tidigt så han kom helt snett ;s men han hoppade utan problem. Så jag är verkligen jätte nöjd!:D









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0